onsdag 8 april 2009

Vem e jag?

Tänk vad skönt det skulle vara egentligen om man verkligen kände sig själv, alltid visste hur man skulle reagera och vad som va bäst för en själv. Jag hittade en liten bok hemma där det står massa tips om hur man ska må bra med sig själv typ, att man ska bli sin bästa vän hit och dit vilket var väldigt intressant!



"Spända män dricker alkohol
och invarderar andra länder.
Spända kvinnor äter choklad
och invarderar köpcenter."


Hittade även en bok som heter "För män som tror sig veta allt om kvinnor- eller önskar att de gjortde det.", den va faktiskt ganska rolig, inte alls mycket text utan det är bara massa citat typ. Sjukt vad vi kvinnor är knepiga och vad vi kräver mycket av våra stackars män, vissa saker va iof väldigt självklara och sånt som jag verkligen kan tycka är självklart att man ska förstå.



"Vad är det för skillnad mellan en kvinna med
premenstruella strörningar och en terrorist?
Terroristen kan man förhandla med."

Men vem vet andra kvinnor kanske tycker de andra sakerna är sjukt självklara också, konstigt det känns att skriva "kvinnor"!? Jag tror att många saker i boken kan stämma in mycket bra på mig också bara det att jag inte har sett det själv utan det är bara så jag reagerar utan att typ veta om det, kan det vara så? Läskigt, sån vill jag ju inte vara!



"Kvinnor märker när kärleken
försvunnit ur bilden. Det är
därför 80 procent av alla
förhållanden bryts av kvinnor."

Jag ska nog försöka lära känna mig själv bättre och bli min bästa vän, det stog i boken att man skulle stanna upp ibland och bara tänka efter hur man egentligen mår och verkligen landa på jorden och se sig omkring hur ens liv ser ut. Jag ska verkligen försöka med det nu, kan ju alltid börja med de här dagarna nu i Sthlm och på Fårö!


"Det har visat sig att människor
som är kära mår mycket bättre
och i avsevärt mindre grad riskerar
att dra på sig sjukdomar än
folk som inte är det."


Fårö imorn! Gud vad det ska bli skönt, kommer fram vid 16 tiden så det blir inte så sent heller, sjukt skönt!

Ikväll ska jag hem till pappa, Affemannen som dom kallar honom kommer ikväll (Alfons, deras nya hund). Pappa, Teo och Maria ska åka och hämta honom i Uppsala snart så ska jag dit på middag sen med Hallon, ska bli grymt kul att se hur Alfons är och vem Alfons är!


Jag mår så bra ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar