torsdag 2 april 2009

Stekt lägenhet till frukost ?

Jag kanske borde börja med att berätta att när diabetiker har för lite socker i blodet så kan hjärnan tvista lite, eller en hel del som jag märkte imorse.

Klockan 05.50 vaknar jag och kollar på klockan, jag va helt säker på att den var 06.50 och det var ju då larmet skulle klinga så jag gick upp. Jag visste att någonting var fel men minnet är inte helt med denna morgon. Jag vet iaf att jag gick upp och tog av mig trosorna (?) för att sedan sätta på mig byxor (???) när jag gjort det så gick jag till köket, på överkroppen minns jag inte vad jag hade på mig men jag minns att jag tänkte att det var fel och att om någon skulle se mig skulle det bli pinsamt. Från köket har jag inte mycket minne förutom just att jag visste att något var fel men inte riktigt vad, sen minns jag bara att jag gick in i mitt rum och såg att klockan faktiskt var en timme för tidig så jag tänkte att jag kunde sova lite till. Som tur var så gjorde jag inte det, huvudet började klarna lite, antagligen så åt jag väl något eller kanske drack lite mjölk då jag va i köket. Iaf så gick jag in i badrummet för att ta en dusch, jag kände hela tiden att nått hade gått fel, kändes bara skumt fast huvudet kändes nu helt klart. Efter duschen gick jag in i köket och där stog en kastrull på spisen, spisen varpå högsta värmen och kastrullen var tom (kanske hade vart nått i den innan vem vet?) Det luktade sjukt bränt vilket inte va konstigt eftersom den hade stått så i minst 30 minuter. I vasken hade jag ställt fram den där grejen man häller pasta i efter kokning och jag hade även ställt fram kaffe på diskbänken. Jag vet inte om jag kanske visste att jag hade lågt blodsocker så jag skulle koka pasta eller kanske om jag tänkte att jag va extremt trött och ville ha kaffe? Läskigaste på länge! Tänk om jag hade somnat om, hade inte vart kul. När jag kom in i rummet igen iaf, klar i huvudet och allt så såg jag att mina trosor, som jag inte fattar varför jag tog av mig, låg på fönsterbrädan och jag hade ätit upp mina socker fria godisar, antagligen för att få upp blodsockret men fattade väl inte att jag knaprade sockerfritt.

Dagen började ju bra...

3 kommentarer:

  1. hahah men mandis då! det påminner om mig, fast jag gör itne knäppa saker pga lågt blodsocker (tror jag?) utan när jag går i sömnen, klär av mig, har jumpa, går omkring, duschar, går ut... scary! men fyyy vad läskigt med spisplattan, kunde ju börjat brinna :S
    ring mig när du kommer till estocolmo - har samma nummer som alltid :-)

    SvaraRadera
  2. Amandaaa!! :O:O va händer!?! :S nu törs ja ju int fara härifrån ju :O

    SvaraRadera
  3. Haha men vonka då! Ah satan när jag går i sömnen vaknar jag jämt med näsan dubbelt så stor :D Absolut jag hör av mig, finns tyvärr varken mycket pengar eller tid men vi får lösa det ;P

    Meeen Norris va inte orolig, jag har ju super hunden ;P

    SvaraRadera