måndag 13 april 2009

Vad hände ?

Oh herregud var ska jag börja? Har varit en händelserik helg kan man lugnt säga... Åkte dit med en hel del tankar men åkte hem med heelt andra. Det känns som jg egentligen borde sitta hemma och gråta men jag kan inte sluta le...

I torsdag som vi fram till Fårö vid fyra tiden, om jag ska va ärlig så minns jag faktiskt inte vad jag gjorde då. Vet bara att jag gick och la mig ganska tidigt eller???

Aja, iaf på fredagen ringde Bullen och frågade om jag ville åka med honom och Jimmen på en tur i bilden vilket jag självklart ville. Strax efter så ringde Alice och frågade om jag ville komma förbi för att hälsa på hennes hundvalp Flicka. Så Bullen och Jimmen hämtade upp mig och sedan åkte vi till Alice och satt där en stund. Jonathan och Tommie kom också förbi, vi satt och pratade lite och sen ringde Monchi som ville att vi skulle hämta upp honom. Jag, Alice, Bullen och Jimmen ålte och hämtade upp en halvdragen Monchi och sedan åkte vi runt några varv på ön vilken var lika mysigt som vanligt. Efter några varv av skitsnack och skratt så släppte vi av Alice och åkte vidare hem till Jimmen och Monchi där vi satt och kollade på tv och pratade, mycket trevligt.


På lördagen firade jag påsk med familjen, mormor och kusinerna Marelius, letade lite ägg och åt god mat. Vid kvart i sex kom Jimmen och Monchi och hämtade upp mig och sedan Bullen för att bege oss in till Visby, skulle på fest hos Totte. Hos Totte va de trevligt, satt och pratade och umgicks och Nadja, Alice och Julia kom förbi en sväng vilket var trevligt. Har saknat dig Nadji!! Vid elva tiden började vi gå in till stan, en viss person va AP packad så honom fick jag hålla i, han råkade dock dra sönder min jacka och mina strumpbyxor så jag såg rent ut sagt ut som en slampa! Men vi gick vidar och kom tillslut fram till Munken, men då skulle vi tydligen vidare till Hamnplan 5 så jag och en fullis tappade bort Jimmen i röran och de andra hade försvunnit för länge sen... Så jag ringde Monchi och bad om hjälp att hitta och att få ner den lite fulle (:P) till hamnen. Vi kom faktiskt in trots att jag va sönderriven och en annan var gryyymt full. Väl där inne va jag lite lej men träffade Johan och Josef som jag inte sett på länge men va kul att se, känner inte Josef så bra direkt men han va så gla så de va så kul:D Efter att ha varit där ett tag packat av folk och massa otäcka händer på rumpan så gav jag upp och gick ut. Jag satte mig vid hamnen och bara tänkte, smsade lite med Jimmen för att kolla var han tog vägen. Försökte tydligen även ringa David vilket va otroligt korkat! Jag satt där för mig själv ungefär 45minuter och bara tänkte, tillslut kom Nadja ut från Hamnplan 5 så vi stog och pratade tills grabbarna kom ut. Nadja, Monchi, Totte, Andreas och jag åkte då förbi max för fyllekäk och sedan hem till Monchi. Efter ett tag kom Jimmen och Bullen dit men istället för att sova kvar åkte jag med Nadja tillbaka till tryggheten på Fårön! Väl i Nadjas bil började vi prata en hel del om sommaren 2007, jag berättade att jag ringt konstiga samtal och vi kom fram till att jag borde skicka ett mejl till David, inte smart! Jag tänker dock inte skriva här vad jag skrev men dom som känner mig kan nog tänka sig...


I söndags va jag rätt trött eftersom vi kom fram tidigt på morgonen till Fårö. På eftermiddagen åkte jag och Hallon med Jimmen, Bullen och Monchi för att fiska vid raukarna. Hallon badade medans jag satt på en rauk och grabbarna fixade för fullt. jag höll mig en bit bort eftersom jag e dö rädd för fiskar!!!


Idag åkte jag med Jimmen och Bullen till Visby några timmar innan båten gick så jag skulle hinna umgås med min fina Nadja en stund. Vi gick runt i otroligt vackra Visby och jag fick ångest för att åka därifrån. Vi fortsatte prata om vår härliga sommar bäästa sommaren 2007 och jag berättade att jag faktiskt hade skickat mejlet eftersom jag är dum i huvet ;P Hon sa att hon inte trodde jag skulle göra det, men attans gjort är gjort.. Vi satt på gräset med varsin Latte och pratade ett bra tag. När det va dags att börja dra sig mot båten så körde Nadja mig och på vägen hittade vi Antonen komma gåendes mot färjan så vi slängde in han i bilen och körde vidare...


Det var bara en fjärdedel av vad som hänt, kan inte berätta allt ju ;)


Är iaf hemma i Stockholm igen och det känns helt okej, känns dock gryyymt blä att åka upp till äckelvädret i Ume efter att ha haft bästa sommarvädret på Fårö och här. Vill tillbaka till Fårö!!

Jag och Nadji !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar