måndag 9 mars 2009

What a wonderful world ?

Okej min dator la nyss av, jag brukar titta på film på datorn tills jag somnar men nyss kändes det ganska hopplöst så jag la mig i sängen med lite musik på låg volym på mobilen och tänkte (fanns inte mycket annat att göra), samtidigt som jag smsade med Tn. Det finns så sjukt mycket tankar man har i huvet egentligen när man väl får tid till att bara ligga i mörker och tänka helt enkelt.
Jag började fundera på hur världen skulle se ut om det inte fanns någon musik, om man va helt kokobäng om man gick runt och sjöng, som att det va en helt sjuk grej att göra och typ mentalsjukhuset nästa! Inte trumma på bordet eller stampa någon slags takt för då va man knäpp i kolan. Kul disco, ingen musik men folk dansar runt utan någon rytm eller nånting, bara massa stamp i golvet som att jääääj här e de fest? Jädra ufon!

Samma sak om det inte fanns någon färg, om allt va svart vitt eller om det bara fanns olika nyanser av typ blått, va man ute i solen för länge ja då blev man knallblå, o vem fan vill då sola solarium om man må gå runt och vara knallblå? Jag skulle då hellre vara lite lätt ljusblå då iaf, eller iaf typ så blå som vår himmel, vi i den normala världen asså. Men fatta tråkig värld, ingen musik och allt e bara blått i olika konstiga nyanser, det går inte ens att lägga till lite grönt!

Och en annan sak, tänk om vi inte ser samma färger, vi har lärt oss från när vi va små vad som är rött och vad som är blått men hur kan vi veta att vi ser samma färger? Kanske är därför vi har olika favoritfärger? Om nu ditt gula är mitt diarebruna så kan jag förstå "gult är fult" men mitt gula är iaf fint och satans äcklig sol du må ha. Det är sjukt konstigt att tänka så faktiskt, läskigt! Man kan ju inte bevisa det på någe sätt heller, det bara är eller inte, ingen vet.
Men hur är det då med färgblinda? Min pappa sägs vara färgblind, han kan inte se skillnad på typ brun, grön, lila och röd vilken måste vara lite knas, men hur funkar det? Är det som en gröt eller? Nått gick snett helt enkelt.
Man kan ju undra vad som är rätt, vad såg den första människan? för några av oss måste ju se samma färger till rätt ord lixom, det kanske ligger i släkten hur man ser? Det kanske då lixom går i arv, men då måste man ju hitta nån som ser en ganska liknande färg så inte ens barn får jätte fula färger i huvet som dom går runt o ser hela livet, hur kul blir det lixom? Kul ändå om typ Tn går runt o ser vår hudfärg som mitt blåa, haha galet jag skulle vilja va dig då Tn för mitt blåa passar då icke in som hudfärg och jag kan inte förstå vad du gjorde i ett solarium idag isåfall, men vore sjukt kul att se!

En sak till jag funderade över, tuttar! Varför måste vi tjejer ha fett som sticker ut som konstiga ja jag vet inte vad med vårtor på. Okej att ungarna ska ha mjölk hit o dit men måste vi gå runt med dom hela tiden för det? Mjölken kan väl pumpas upp i tutten utan att vi ska behöva gå runt me två bomber på kroppen jämt och ständigt som måste stödjas och gömmas och pushas upp och allt vad det är, jädra irriterande saker iaf!

Nu har jag nog skrivit av mig en del från min tid i mörkret med tankarna. Skönt!
Helgen har varit mys, Tn´s mamma och systrar har varit i Mumeå på besök så jag har väl mest hängt borta på Östra Ersboda med dom, så det har varit riktigt trevligt må jag säga. Annars har jag typ mest sovit och haft lite små kaos i hjärna och hjärta efter lite smsande hit o dit men jag tror det är ganska lugnt nu, hoppas det iaf. Lär ju märkas annars.



What a wonderful world
I see trees of green, red roses too.
I see them bloom for me and you,
And I think to myself, what a wonderful world.
I see skies of blue and clouds of white.
The bright blessed day, the dark sacred night,
And I think to myself, what a wonderful world.
The colors of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by,
I see friends shaking hands, saying, "How do you do?"
They're really saying, "I love you."
I hear babies cry, I watch them grow,
They'll learn much more, than I'll ever know.
And I think to myself, what a wonderful world.
Yes, I think to myself, what a wonderful world.

2 kommentarer:

  1. hahahahaha, om jag såg hudfärg som blå :d haha, ah de vore kul sthlmis :D

    SvaraRadera
  2. ja men vem vet, min blå kanske e din hudfärgsfärg, ingen kan någonsin veta :D

    SvaraRadera