onsdag 18 mars 2009

Rise and shine

Nu en jag lite less på snön, eller rättare sagt SJUKT LESS. Hemma i Sthlm har dom fått vår, riktig vår utan slaskbajsskit som täcker marken och blir prutthal is på kvällen, då måste de ju smällta på nytt, ååååh de kommer ta år innan det blir vår här ju ? Kom igen solen kämpa nu och få bort den här äckliga sörjan under och i våra skor, RISE AND SHINE, BE STRONG!!! Tänkte ju när jag klev upp imorse att tjallabamba va mys med vårväder och strålande sol ute nu kan jag gå hur mycket som helst, men icke! Hemma är det ju så skönt på våren, längtar så sjukt mycket till jag ska åka hem nu! FÅRÖ!! Okej där finns det säkert någon enstaka snö kvar som har kul med sig själv men den högen klarar sig inte länge den, här har dom ju lixom ett helt gäng snösoldater som hjälper varandra att hålla sig kvar. Nu har jag verkligen hittat en negativ sak med norrland! Det blir nog Gotland för mig tillslut ändå helt enkelt, visst det är ganska dött på vintern men då är det bara att umgås med nära och kära och göra barn och sånt som livet faktiskt egentligen går ut på och sen på sommaren så blir det tjakarakabamba igen! Så föröka sig på vintern och leva livet på sommaren, check!
Och hur kul är det att ha hund nu då? Det ända hon gör ute nu e ju att rulla sig i pölar som hon kanske trodde va snö vem vet, men hon luktar och kladdar och snuskar. Jag älskar min hund, men skulle nog älska henne ännu mer (om det går) om det var gräs istället för slusk ute!

Mys hemma att ta låååånga promenader och bara vandra runt i solen och få lite frisk luft och se frisk ut, äntligen! Tänk va lycklig jag va när de kom massa snö här uppe, FY AMANDA det va inte helt okej. Nästa år när snön kommer ska jag försöka smälta ner den på en gång, typ kissa var jag än går, skit vinter, skit snö, skit Ume!




Det finns en doft som man kan känna
varje vår när de ska smälta
De är så lite kan man tycka
men i Sverige är det mycket




Har iaf tvättat håret nu, vet dock inte om "efter kortet" blev så mycket bättre


I´m a real wild child

1 kommentar: