tisdag 7 april 2015

Nice och Monaco

Började dagen med att klä Colin i sin nya outfit och köpa mig ett par nya skor i Cannes innan det bar av till Nice!

Nice måste jag nog säga va lite av en besvikelse.. Typ som Cannes men inte lika mycket lyx, visst är det en fin stad men inget speciellt. Tror vi börjar bli lite bortskämda med fina små städer och stråk nu så städer som innan resan skulle varit fantastiska kanske nu mer känns som "jaha??!!" går ju inte att jämföra Nice och Cannes med Collioure och Châteauneuf-du-Pape.. Något jag märkt idag också är att fransmän i storstäderna är mer som de "ryktas" om att vara, nonchalant och dryga medan i de mindre städerna har de varit jättetrevliga och mysiga!

Monaco var trevligare då faktiskt, vi var beredda på svindyrt men blev positivt överraskade! Skulle bara stanna där för en kaffe på vägen mot Italien men det blev kaffe, vin och ostbricka på ett väldigt trevligt ställe med coola möbler för bra pris. Henrik var väldigt fascinerand över alla bilar som åkte runt och att dom hade TVÅ Porsche butiker var tydligen häftigt och massa andra märken på bilar jag knappt ens hört om!

Nu är vi i Sanremo på italienska kusten, Italien har jag sett mest fram emot men just nu känns det som att Frankrikes kust toppar listan ändå!








Lunch i Nice


Lite mer än en kaffe i Monaco!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar