söndag 5 april 2015

Cannes

Nu är vi i Cannes... Till en början tyckte jag inte det såg ut att vara något speciellt med denna stad men OH sån lyx man kan hitta här. Henrik har spanat på båtar idag längs hamnen som jag knappt vågade titta på, de va stora som monster! Längs strandpromenaden är enbart lyx butiken och lyx hotell. Kan inte låta bli att tycka denna stad är stel och det gör mig nervös, inför dagens promenad blev det finklänningen på!! Att få tag på blöjor va ett stort problem här vilket ledde till smått panik, jag sprang efter mycket letande ifatt en kvinna som bar på ett barn i Colins storlek och frågade var man kunde få tag på blöjor. Varken hon eller hennes man kunde ett ord engelska så det blev charader.. Till slut förstod hon och började se sig om och skakade på huvudet, tillslut tog hon fram en blöja och gav till mig. Kändes som att hon gav den som tröst, trevligt par! Vi hittade iaf en fin sjömanskostym till lille Buddha!

Eftersom det mesta va stängt i Cannes idag (söndag ju) så tog vi en eftermiddags utflykt till Antibes där vi påvägen dit hittade sista paketet blöjor i en liten butik, LYCKA!! Colin firade med att bajsa på direkten 😀 Antibes var inte mycket att se mer än feta villor längs vattnen så vi åkte tillbaka igen. Colin och jag tog ett bad medan Henrik jobba..

Cannes är för dyrt för att kunna njuta av på riktigt, imorgon bär det av mot Nice!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar